Bussines Coaching - obszary działania
Coaching jako skuteczne działanie w zakresie zarządzania zdolnościami ma
w dziedzinie biznesu szeroki wachlarz praktycznych zastosowań. Zastosowania te wykazują wyraźny sens biznesowy wdrażania coachingu w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klienta. Ponieważ każdy klient formułuje cele indywidualnie, są one tak różnorodne, że nie sposób wypisać wszystkich, dla których coaching może być użyteczny. Prezentuję kilka wybranych.
Wdrażany, gdy pojawiają się nowe możliwości, wyzwania lub zaistnieją sytuacje problemowe bądź zastoju.
Przykładowe cele dla klienta/organizacji :
- określenie kanonu wartości i dobrych praktyk etyki biznesowej,
- dostosowanie standardów firmy do wybranych przez nią wartości,
- rosnąca sprawność w zarządzaniu zmianą, biznesem i zasobami,
- poprawa wyników zawodowych jednoczenie zwiększając satysfakcję z wykonywanej pracy,
- skuteczna i ukierunkowana na przyszłość komunikacja,
- budowanie kultury dawania informacji zwrotnej,
- określenie roli zawodowej,
- planowanie dalszego przebiegu kariery,
- wzrost motywacji i samodyscypliny,
- adaptacja do nowego środowiska,
- skuteczna współpraca zespołowa oraz budowanie relacji i zaufania,
- zwiększenie skuteczność zespołu w realizowaniu zadań,
- poszerzenie kompetencji w zakresie delegowania zadań,
- rozwój umiejętności przywódczych,
- sukcesywne zarządzanie czasem,
- rozwój potencjału handlowców pod względem budowania relacji,
- wzrost poziomu sprawności strategicznej i operacyjnej,
- zmiana kultury kooperacyjnej i stylu zarządzania,
- skuteczne samozarządzanie i transparentność decyzji, informacji i projektów
- zwiększenie wydajności działań firmy,
- utrzymanie pożądanych pracowników w firmie,
- efektywna sprzedaż i odpowiedź na realną potrzebę konsumenta,
- wzmocnienie opieki ludzkiej w organizacji, towarzyszenia, empatii, rozumienia,
- skuteczne mediacje i aktywnie oddziaływanie na konflikty.
W jakich sytuacjach ma zastosowanie Bussines Coaching ?
- Wybrane przykłady:
- konflikty w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo,
- brak satysfakcji z podziału zadań i odpowiedzialności,
- brak współpracy między osobami z różnych kultur,
- wypalenie zawodowe pracowników,
- brak równowagi pomiędzy pracą i życiem prywatnym,
- nieefektywne posiedzenia zarządu,
- wydłużony czas podejmowania decyzji lub brak decyzyjności,
- frustracja związana z jakością wykonywanej pracy,
- niska skuteczność przekazywania informacji,
- niski poziom kultury opartej na szacunku, otwartości, współpracy,
- opor wobec zmian,
- brak synergii w zespole,
- niska gotowość do uczenia się.