Czym jest coaching w biznesie (Bussines Coaching)?
- metodą wspierania organizacji w rozwoju, ukierunkowaną na realizację celów biznesowych i budowaniu przyszłego potencjału organizacji,
- umacnianiem zmiany organizacji firmy, jej kultury i koncepcji zarządzania (np. od podczerwieni do modelu turkusowego)
- elementem strategii rozwoju pracowników i poszerzaniem ich efektywności przez rozwijane sposoby myślenia i zachowania. Jako forma doskonalenia kompetencji, zarówno zawodowych jak i osobistych, bezpośrednio wpływa na wydajność działań pracowników i całej organizacji,
- praktyką skutecznej współpracy zespołów, zwiększania świadomości i poczucia odpowiedzialności zespołowej, realizowana w sposób interaktywny przyczynia się do jej wzmożonej aktywności i wzrostu satysfakcji członków zespołu,
- narzędziem służącym do zarządzania rentownością realizowanych projektów,
- koncepcją prowadzącą do zmian, ułatwia ich wprowadzenie i służy do radzenia sobie z nimi.
Specyfika:
– wymiar praktyczny,
– procesowość,
– ukierunkowanie na rezultaty,
– jasno określone standardy etyczne,
– podejście holistyczne (całościowe. Cele/tematy/dążenia uwzględniane są w sposób globalny).
Dla kogo ?
- Całych przedsiębiorstw, zespołów i pojedynczych osób, w tym pracowników wszystkich szczebli w strukturze organizacyjnej, np.
- kadry menedżerskiej, zarządzającej i kierowniczej w organizacji,
- zwierzchników nowych pracowników,
- właścicieli firm, przedsiębiorców i konsultantów,
- liderów i trenerów,
- ScrumMasterów,
- HR menedżerów i partnerów strategicznych,
- asesorów Development Center/Assessment,
- pracujących na własny rachunek,
- handlowców, freelancerów
- zespołów w dążeniu do osiągnięcia wspólnego celu i wspólnie określonych dla zespołu zamierzeń
- grup pracujących nad realizacją celów indywidualnych,
- wszystkich, którzy pracują z zespołami i grupami,
- wszystkich zainteresowanych rozwojem kariery zawodowej oraz kompetencji miękkich i menedżerskich,
- psychologów i terapeutów.